Когато
подхванем темата „За комуникациите” първата мисъл която ни асоциира е за „телеграфа”
(жичен и безжичен), следва радиофона” и едва през 1906 г. прагматично е избран
терминът „радио”. Произходът на думата „радио” налага ретроспекция и връщайки
се, се установява, че етимологията на думата е от латински език, от radius (лъч).
Радиото
е едно от „най-великите и полезни открития на света”, което разпръсква с
мигновена бързина по всички посоки живата реч и е най-добрия предавател
изразявайки качеството и силата на словото, красотата и нежността на музиката,
които достигат до своите почитатели и любители.
Радиото
като технологична новост е продукт на гениалната човешка мисъл и със своето
качествено предназначение, информира, и предлага на цялото човечество
постиженията във всички сфери, и категории на живота, и по този начин сближава
народите от всички краища на нашата любима планета, и предлага възможността за
братски взаимоотношения и връзки между тях. Именно с тази цел то присъства в
домовете на жителите на планетата „Земя”, и всички те стават реални свидетели,
и слушатели, и съпреживяват радостите, и неволите на своите събратя, и сестри
по всички краища на света, и научават за всички новости, открития, новини във
всеобхватни области и дейности на живота като цяло.
Казано
накратко, че с навлизането на „радиото” като високотехнологичен продукт в
живота, заема изключително важно значение със своята културна мисия.
С
появяването му се заражда нова категория в журналистиката, така
наречената „радио журналистика” и в съчетание с музикалното въздействие
привлича вниманието, и поднася с необходимото качество, и силата на словото своите
предавания, любимата ни музика, нещата които ни интересуват, и вълнуват.
Имайки
предвид, че телевизията като медия е по-привлекателна за излъчване среда,
докато радио журналистиката е по-тежко засегната, имайки предвид по-сложната подготовка,
като изискване на радио журналистите. Въпреки това, радиото като електронна
медия има своето голямо значение и заема достойно място в електронните медии, и
това е доказано.
Най-голямо
социално въздействие върху обществото оказва „телевизията” като електронна
медия.
Първите
редовни телевизионни предавания се появяват през 1937 г., които могат да се
класифицират като „на запис” или „на живо”. И двете имат своето голямо
значение, за поднасяне на необходимата информация с изисканото качество, а също
така имат и своя принос.
Телевизията
е най-голямата масмèдия, която задоволява напълно потребностите от информация,
култура, изкуство и много други неща с най-голям успех относно всички области и
категории на живота.
Не
бива да забравяме и Интернет медиите, които напомнят за себе си като масови
медийни услуги; електронна поща, уеб сайтове, блогове, интернет телевизия, и други.
Поради тази причина,
много от масовите медии имат присъствие в интернет, от такива неща, като
телевизионни реклами, като линк към сайт, или като игри в техните сайтове, за
да примами геймърите да посетят сайта им. По този начин, те могат да
използват лесна достъпност, поради причината, че Интернет има обсегът и
предоставя възможността да се предава и излъчва едновременно необходимата информация
в различни региони на света и разходно-ефективно.
Друга
електронна медия се явява и „фотографията”, която заема своето достойно място
сред всички други, по причината, че взаимно се допълват. Тя предоставя снимков
материал за някои медии, за онагледяване в доста конкретни случаи и ситуации, и
по този начин допълват и подсилват необходимата информация, материали и т.н. Като електронна медия тя работи и
самостоятелно.
©
автор: Николай Пеняшки – Плашков
2013-01-25
Няма коментари:
Публикуване на коментар